مرمت مقبره امامزاده زیبامحمد خرم‌آباد بزودی آغاز می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از آغاز عملیات مرمت مقبره امامزاده زیبامحمد بزودی در خرم‌آباد آغاز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: به منظور حفاظت از مقبره امامزاده زیبامحمد خرم‌آباد عملیات مرمت این اثر تاریخی بزودی آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اظهار کرد: در این مرحله از مرمت مقبره امامزاده زیبامحمد، اجرای کانال‌کشی به منظور رفع رطوبت بنا، بندکشی و استحکام‌بخشی گنبد، بندکشی دیواره‌ها و دیوارچینی در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه برای اجرای این مرحله از عملیات مرمت مقبره امامزاده زیبامحمد یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته افزود: بقعه مبارکه امامزاده زیبا محمد با نام محلی سید زیوا، در ۴۰ کیلومتری شرق خرم‌آ‎باد مرکز استان لرستان واقع شده است.

حسن‌پور بیان داشت: بنای امامزاده سید زیبامحمد فاقد کتیبه و نام بانی می‌باشد، اما با توجه به دست‌نوشته‌های شاهزاده احمد، صاحب این مقبره یکی از یاران امام رضا (ع) بوده که به خاطر صورت زیبایی که داشته به زیبامحمد یا سید محمد زیبا (سید زیوا) معروف بوده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان تصریح کرد: بنای این امامزاده در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی با شماره ۱۳۱۱۶ به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041001237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha