اولین بازارچه تخصصی گوهرتراشی در روستای خور احداث می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در راستای تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده سنگ‌های قیمتی استان، اولین بازارچه تخصصی گوهرتراشی با مشارکت صنعتگران بومی در روستای ملی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی خور احداث می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی بیان کرد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین روز گذشته از بافت تاریخی شهر خوسف و آثار تاریخی و بناهای ارزشمند این شهر بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: در این سفر یک‌روزه به شهرستان خوسف مشکلات و دغدغه‌های حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان موردبررسی قرار گرفت.

شاه‌وردی گفت: حضور در مزار شهدا و مقبره ابن حسام، بازدید از کارگاه‌های مرمتی بافت تاریخی خوسف، خانه میرزا جعفر، قلعه خوسف، بازدید از زمین بازارچه صنایع‌دستی خور، بافت تاریخی روستای خور، نمایشگاه و کارگاه‌های تراش سنگ خور، انبار سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی خور، کارگاه‌های سنگ نوغاب، دق خور، بازدید از مرمت حمام خور و مرمت آب‌انبار خور و حسینیه خور هم ازجمله برنامه‌های این بازدید در روز گذشته بود.

در این بازدید بر بهره‌برداری اقتصادی از پروژه‌های عمرانی و تأسیسات گردشگری همراه با تولید اشتغال تأکید شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041201347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha