ناآرامی‌های خشونت‌آمیز، ضربه‌ای مهلک بر پیکر صنعت گردشگری فرانسه

روزها اعتراضات خشونت‌آمیز در سراسر فرانسه پس از تیراندازی مرگبار پلیس به یک نوجوان مهاجر، بر بخش گردشگری این کشور تاثیری منفی گذاشته است. این اعتراضات باعث فسخ شدن رزروزهای هتل‌ها و رستوران‌ها شده است و برخی گردشگران نیز در ناآرامی‌ها آسیب دیده‌اند.

به‌گزارش میراث آریا، اعتراضات اخیر در فرانسه ضربه مهلکی به بدنه صنعت گردشگری این کشور وارد کرده است و بسیاری از گردشگران در مورد سفر تفریحی خود به فرانسه تجدیدنظر کرده‌اند. تیری مارکس، رئیس انجمن اصلی کارفرمایان صنعت هتلداری و پذیرایی فرانسه، گفت: از زمان مرگ ناهل ۱۷ساله در حومه پاریس در روز سه‌شنبه، اعضای هتل ما با موجی از لغو رزروها در تمام مناطقی که در محدوده اعتراضات و درگیری‌ها قرار دارند، مواجه شده‌اند.

مارکس در ادامه گفت که متخصصان و فعالان صنعت گردشگری در طی این روزها بارها به هشدار داده‌اند که به رستوران‌ها و کافه‌های آنها بارها مورد حمله، غارت و تخریب معترضان قرار گرفته است.

او افزود: موسسات ما ذاتا مکان‌هایی برای مهمان‌نوازی هستند و حتی گاهی اوقات به پناهگاه‌ها و مکان‌هایی برای کمک در شرایط بحرانی تبدیل می‌شوند. بنابراین، این اماکن نباید از عواقب عصبانیتی که هیچ نقشی در برانگیختنش نداشته‌اند، رنج ببرند. ما این اقدامات را محکوم می‌کنیم.

رئیس انجمن اصلی کارفرمایان صنعت هتلداری و پذیرایی فرانسه از مقامات می‌خواهد که هر کاری که برای تضمین ایمنی افراد در صنعت هتلداری و پذیرایی در محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان لازم است، انجام دهند.

ژاک کریسل، مدیر عامل فدراسیون خرده فروشی فرانسه (FCD) نیز خواستار تقویت امنیت پلیس در اطراف فروشگاه‌ها شد. او گفت که این شورش‌ها صحنه‌های واقعی غارت را به وجود آورده است، به طوری که بیش از صد فروشگاه مواد غذایی یا غیرغذایی متوسط و بزرگ تخریب، غارت یا حتی سوزانده شدند.

به گفته کریسل، او از وزرای اقتصاد، کشور و تجارت خواسته است حمایتش کنند، زیرا این حوادث بسیار جدی هستند و هزینه بسیار سنگینی در پی خواهند داشت.

از سوی دیگر، اتاق بازرگانی پاریس ایل دوفرانس گفت که تیم‌هایش را برای ارائه پشتیبانی و کمک‌های فنی لازم، به ویژه در حوزه ادامه فعالیت واحدها، جبران خسارت بیمه و غیره  برای بازرگانان و مدیران شرکت‌های آسیب‌دیده بسیج می‌کند.

نگرانی‌های امنیتی

فرانک تروئه، مدیرعامل سازمان GHR که حامی هتل‌ها و رستوران‌های مستقل در فرانسه است، از این وضعیت ابراز تأسف کرد. به گفته مدیرعامل این سازمان، شبکه‌های خارجی (شبکه‌های تلویزیونی) شروع به نمایش تصاویری از پاریس در آتش و خون می‌کنند که با واقعیت مطابقت ندارد.

تروئه در ادامه گفت: اگر خشونت‌ها و شورش‌ها ادامه داشته باشند و واقعا به موجی از کنسلی منتهی شود، این یک زنگ خطر برای گردشگری کشور خواهد بود.

او هشدار داد: گردشگران آسیایی که به شدت نگران امنیت خود هستند، ممکن است در به تعویق انداختن یا لغو سفر خود تردیدی نداشته باشند.

دیدیه آرینو، مدیر عامل شرکت Protourisme نیز گفت: گردشگرانی که ما را به خوبی می‌شناسند، مانند بلژیکی‌ها یا بریتانیایی‌ها، که خود نیز در کشورهای خود مشکلاتی دارند، می‌توانند این قضایا را به خوبی درک کنند. اما انگار یک کمپین تبلیغاتی منفی به ارزش چندده میلیون یورو برای مقصد فرانسه به راه افتاده است.

ژان فرانسوا ریال، رئیس دفتر گردشگری پاریس نیز گفت: اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، می‌تواند سازماندهی بازی‌های المپیک را به‌طور قابل‌توجهی پیچیده کند، به‌ویژه که بخش بزرگی از رویدادها در سن-سن-دنی، منطقه‌ای محروم در شمال پاریس برگزار می‌شود.

*ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 1402041401445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha