بازدید رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور از پایگاه ملی ریوی

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از بازدید رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری کشور از پایگاه ملی ریوی در شهرستان مانه و سملقان بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، محمدرضا قهرمانیان با اعلام این خبر تأکید کرد: روز گذشته 16 تیرماه 1402 مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری کشور از پایگاه ملی ریوی در شهرستان مانه و سملقان بازدید کرد.

در این بازدید رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری کشور بر فعالیت‌های باستان‌شناسی و پژوهشی، بین‌المللی، گسترش فعالیت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری، چاپ و نشر کتب و مقالات علمی، جلب مشارکت‌های مردمی و... تأکید کرد.

محوطه تاریخی ریوی در پنج‌کیلومتری غرب شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان و در نزدیکی روستای نجف و قره مصلی واقع شده است. این اثر تاریخی در سال ۱۳۴۶ با شماره ۷۲۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و در سال ۱۳۹۱ فصل اول کاوش باستان‌شناسی این اثر آغاز شده است.

کاوش‌های باستان‌شناسی ریوی با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و مؤسسه باستان‌شناسی آلمان از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و با توجه به اهمیت علمی و گردشگری این اثر تاریخی، برنامه منظمی با عنوان «پروژه باستان‌شناسی ریوی» برای کاوش و پژوهش در این محوطه تاریخی تدوین شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041701561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha