ییلاقات قم به گردشگران معرفی ‌شود/ استقبال سرمایه‌گذاران برای احداث بوم‌گردی در روستاهای قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: استان قم در کنار جاذبه‌های گردشگری مذهبی، از جاذبه های گردشگری دیگری مانند ییلاقات برخوردار است که این منابع بکر طبیعی باید به گردشگران معرفی شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث‌فرهنگی قم امروز شنبه 17 تیر 1402 با اعلام این مطلب اظهار کرد: شهر قم به‌عنوان دومین شهر مقدس ایران در حوزه گردشگر دارای اهمیت فراوانی است و سالیانه تعداد زیادی از گردشگران زیارتی به این شهر به‌منظور زیارت حرم حضرت معصومه (س) سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اضافه کرد: این در حالی است که در کنار جاذبه‌های گردشگری مذهبی از جمله حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه و امامزادگان، شهر قم در حوزه گردشگری طبیعی نیز دارای ظرفیت‌های فراوانی است که توجه به آن‌ها می‌تواند باعث رونق و توسعه هرچه بیشتر این صنعت در استان قم شود.

ارجمندی با بیان این که خوشبختانه روند سرمایه‌گذاری در حوزه احداث تاسیسات گردشگری در استان قم از جمله بوم‌گردی‌ها افزایش یافته است، ادامه داد: ییلاقات استان قم و روستاهای اطراف شهر قم مقصد مناسبی برای گردشگران و مسافران و نیز زائرانی است که به این شهر مقدس سفر می‌کنند.

او افزود: در همین حال مجوز صدور چهار واحد بوم‌گردی در این اداره‌کل به ثبت رسیده که بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند باعث جهش در توسعه گردشگری قم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اضافه کرد: منطقه ییلاقی کهک، روستای جهانی فردو، دهستان قاهان، روستای وشنوه، روستای نویس،روستای کرمجگان و ... از مهمترین مناطق ییلاقی و روستاهای خوش آب و هوای قم هستند.

او خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال یکی از جاذبه‌های طبیعی استان قم دو غار شگفت‌انگیز  است. غار وشنوه  در ۶۰ کیلومتری قم در کوه اردهال چهار غار قرار دارد که در داخل یکی از آنها منبع عظیمی از آب وجود دارد. این آب از شکاف کوه سرازیر می‌شود و به صورت چشمه فوران می‌کند. غار کهک نیز در ۳۰ کیلومتری جنوب قم واقع است و یکی از آثار طبیعی و باستانی استان به شمار می‌رود که توجه به مقاصد گردشگری طبیعی می‌تواند باعث افزایش جذب گردشگر به استان قم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041701571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha