ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در توسعه اقتصادی خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در نشست با مجری دفتر توسعه‌ای صنعت گوهرسنگ کشور از ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال خراسان شمالی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان گفت: این نشست که هفته گذشته با حضور سید محمد هاشمی مجری دفتر توسعه‌ای صنعت گوهرسنگ کشور در تهران برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تأکید کرد: باتوجه‌به ظرفیت بالای خراسان شمالی در تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و وجود کارگاه‌های متعدد صنایع‌دستی در این رشته، توسعه این صنعت در سطح ملی در دستور کار قرار گرفت.

مستوفیان ادامه داد: اکتشافات، آموزش، توسعه بازار داخلی، توسعه بازار بین‌المللی و خارجی و شرکت صنعتگران و تولیدکنندگان گوهرسنگ‌ها، زیورآلات در پاویون‌های ملی و بین‌المللی، استفاده از زیرساخت‌های صنایع استان به‌منظور ایجاد کارگاه و تشکیل شورای راهبردی گوهرسنگ در خراسان شمالی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

او گفت: باتوجه‌به اینکه سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ در کشور تنظیم شده است نیازمند آن است که خراسان شمالی نیز از این ظرفیت‌های ملی برای توانمندسازی صنعتگران استان و توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی در این رشته بهره ببرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: در این راستا با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای خراسان شمالی نسبت به آموزش تخصصی صنعتگران در رشته سنگ‌های قیمت و گوهرسنگ‌ها باهدف فراوری اقدام شود.

در این نشست سید محمد هاشمی مجری دفتر توسعه‌ای صنعت گوهرسنگ با تأکید بر ظرفیت بالای خراسان شمالی در این رشته صنایع‌دستی گفت: با رسیدن به این مهم می‌توانیم بازارهای آسیای میانه را پوشش دهیم.

هاشمی افزود: پرداخت تسهیلات خانگی از محل صندوق بیمه معادن به افراد علاقه‌مند به ایجاد کارگاهی‌های صنایع‌دستی در این رشته به‌زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042001771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha