کنسرت با مخاطب معنا می‌یابد

نوازنده ساز ویولن گروه موسیقی علیرضا قربانی تاکید کرد که اجرایی که به‌عنوان کنسرت مطرح می‌شود با مخاطب معنا پیدا می‌کند، وقتی بیننده‌ای نداریم با وقتی که مخاطب را می‌بینیم، بسیار متفاوت است.

آرمین قضاتی نوازنده ساز ویولن که از ۱۰ سالگی نوازندگی را آغاز کرده است و این روزها به همراه علیرضا قربانی در کاخ سعدآباد اجرا دارد در گفت‌گو با خبرنگار میراث آریا درباره سابقه همکاری خود با این خواننده بیان کرد: حدود هشت سال پیش اولین همکاری خود را با علیرضا قربانی داشتم که در تالار وحدت بود و از آن زمان با دیگر اعضای گروه نیز آشنا شدم و همین آشنایی باعث شد که در کنسرت‌های اخیر نیز حضور داشته باشم.

این نوازنده که تحصیلات خود در این حوزه را از هنرستان موسیقی آغاز کرده و در ارمنستان تحصیلات دانشگاهی را پشت سر گذاشته است، درباره استقبال مردم از کنسرت‌های علیرضا قربانی تاکید کرد: برای مخاطبان آرزو می‌کنم که روزی جای ما باشند و بتوانند از دید ما فضای حاکم بر سالن را مشاهده کنند. چیزی که این کنسرت را با دیگر کنسرت‌ها متمایز می‌کند، حال و هوای کاخ سعدآباد است مثلا هنگام اجرا نسیمی می‌ورزد یا نورپردازی‌های میان درختان بسیار آن را خاص می‌کند.

قضاتی ادامه داد: وقتی علیرضا قربانی به‌خصوص قطعه «می‌دانی تو» را اجرا می‌کند، سعی می‌کنم چشمانم را ببندم و حس و حال آن را درک کنم. همچنین قطعات «پریشانی» و «روزگار غریب» که مخاطبان با آن هم‌خوانی می‌کنند، مورد علاقه من هستند.

او که از سال ۱۳۹۲ به ایران بازگشته و با ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران اجرا داشته است، درباره ‌هم‌خوانی مخاطبان با قطعات اظهار کرد: هم‌خوانی مخاطب با قطعات انرژی مضاعفی را به ما می‌دهد و قطعا در حس و حال‌مان تاثیر می‌گذارد. با اینکه سعی می‌کنیم کار خودمان را به خوبی انجام دهیم اما وقتی که بدون حضور تماشاچی فیلمبرداری داریم، انرژی‌مان از ۵۰ درصد نیز کم‌تر است.

این نوازنده جوان در پایان عنوان کرد: اجرایی که به‌عنوان کنسرت مطرح می‌شود با مخاطب معنا پیدا می‌کند. وقتی بیننده‌ای نداریم مثل تجربه‌هایی که در دوران کرونا و اجرای آنلاین پشت سر گذاشتیم، با وقتی که مخاطب را می‌بینیم بسیار متفاوت است.

عکس خبر از سمیرا معصومیان

انتهای پیام/

کد خبر 1402042001821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha