سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، رویکردی سالم رو به توسعه پایدار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را رویکردی سالم رو به توسعه پایدار عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌ آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، نخستین دوره آموزشی معاونان و کارشناسان سرمایه‌گذاری و گردشگری کشور روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری وزارت میراث‌فرهنگی، محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز آغاز به کار کرد.

محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در این رویداد تاکید کرد: بر این موضوع واقف هستیم که دولت از کمبود منابع مالی و ناترازی سیستم بانکی رنج می برد، در ساختار سنتی اقتصاد ایران متاسفانه اقتصاد، بانک محور بوده و این بیشترین ضربه را به کشور زده است. اگر فکری برای استفاده از روش‌های دیگر برای تامین مالی نکنیم، شاخص ‌های مالی پایین آمده و شاهد از دست دادن ظرفیت گردشگری کشور خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: گردشگری صنعتی است که به توسعه پایدار ختم می شود و رویکردی سالم دارد. از مزیت‌های مهم آن می توان به پایین بودن خطر زیست محیطی اشاره کرد، لذا هدف گذاری کردیم تا بتوانیم در چند سال آینده استان را به قطب گردشگری کشور تبدیل کنیم.

کلامی اظهار داشت: پروژه های بسیاری توسط بخش خصوصی در استان، در حال سرمایه گذاری اند، آذربایجان شرقی این قابلیت را دارد تا گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را جذب کند، چراکه موقعیت جغرافیایی آن نیز بسیار ویژه و مهم است. لذا در تلاشیم تا در کوتاه ترین مدت ممکن در بین چهار استان برتر گردشگری باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042001827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha