همایش چاقوسازان زنجان برگزار می‌شود

شرکت توسعه پیچاق زنجان با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، شرکت شهرک‌های صنعتی و خوشه چاقو همایش چاقوسازان زنجان را با هدف توسعه و تحول در صنعت چاقو برگزار خواهد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی گفت: شرکت توسعه پیچاق زنجان با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، شرکت شهرک‌های صنعتی و خوشه چاقو همایش چاقوسازان زنجان را با هدف توسعه و تحول در صنعت چاقو برگزار خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این همایش با هدف کمک به افزایش تولید پایدار چاقو، افزایش تعداد کارگاه‌های تولیدی، ساماندهی تولیدات چاقو، جذب نیروی جوان بیکار برای انتقال این صنعت به نسل‌های آینده، افتتاح مراکز فروش در شهرها و مراکز استان‌ها، صادرات چاقوهای زینتی و فاخر به کشورهای دیگر، تاسیس و افتتاح فروشگاه مرکزی چاقوی زنجان است. این همایش روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات زیتون (جهاد کشاورزی) برگزار خواهد شد.

همایش چاقوسازان زنجان برگزار می‌شود

او گفت: محورهای اصلی این همایش تجلیل از اساتید و پیشکسوتان چاقوسازی استان، ارائه خلاصه از طرح توسعه چاقو، اهداف کوتاه مدت و بلندمدت شرکت و نحوه خرید و واگذاری سهام از طریق تیم وکالتی شرکت خواهد بود.

صفوی بیان کرد: چاقوی زنجان، صنعتی است که با هنر عجین شده و اوج هنر و خلاقیت را می‌توان در آثار چاقوسازان زنجانی دید هنر ساخت چاقو در زنجان پیشینه 2350 سال قبل را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042101852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha