58 طرح خدماتی در حوزه گردشگری قم تا پایان سال 1405 تکمیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: 58 طرح خدماتی در حوزه گردشگری قم تا پایان سال 1405 تکمیل می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم، علیرضا ارجمندی عصر امروز چهارشنبه 21 تیر 1402 با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهر قم با توجه به این که محور گردشگری مذهبی است و همچنین محل عبور میلیون‌ها مسافر در طول سال است، نیازمند تاسیسات گردشگری و واحدهای اقامتی جدید است تا مسافران و زائران در سفر به شهر قم مدت زمان بیشتری را در این شهر مذهبی سپری کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم یادآور شد: خوشبختانه 58 طرح خدماتی در حوزه گردشگری شامل مجتمع‌های گردشگری، هتل، زائرسرا، مهمانپذیر، سفره‌خانه‌ و واحدهای پذیرایی بین‌راهی در سطح استان به همت بخش خصوصی در دست احداث است.

ارجمندی ادامه داد: این طرح‌ها با اعتبار ۴۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی بیش از 3 هزار نفر تا پایان سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه سالانه شاهد حضور نزدیک به ۲۰ میلیون زائر و مسافر در قم هستیم افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری شاهد افزایش زمان اقامت مسافران در قم خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم خاطرنشان کرد: قم به‌عنوان محور مواصلاتی استان‌های مختلف نیازمند تاسیسات گردشگری جدیدی است که بتواند به زائران و مسافرانی که به این استان سفر می‌کنند خدمات شایسته ارائه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042101884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha