قم محور گردشگری زیارتی است/ 65 پروژه گردشگری در قم در حال اجراست

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: قم به دلیل وجود حرم بانوی کرامت حضرت معصومه (س)، محور گردشگری زیارتی در ایران محوسب می شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم، علیرضا ارجمندی در گفت و گو با شبکه رادیویی سیمای نور استان قم با بیان این مطلب اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری زیارتی است و همه ساله میلیون ها زائر و مسافر به این استان سفر و یا از قم عبور می کنند وساعتی را برای زیارت حرم حضرت معصومه (س) در این شهر توقف می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم افزود: برنامه های مختلفی برای افزایش ضریب ماندگاری زائران و مسافران در قم داریم.

او افزود: در حال حاضر 600 فقره تاسیسات گردشگری در استان قم فعال است و روند سرمایه گذاری در این استان روبه رشد است.

ارجمندی ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی از بخش دولتی در حوزه تاسیسات گرشگری و سرمایه گذاری بیشتر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: در حال حاضر 65 پروژه در استان در دست احداث است و تلاش زیادی برای جذب سرمایه گذاران بیشتر برای استان قم داریم.

او اضافه کرد: آثار تاریخی بی نظیری در قم وجود دارد که از آن جمله می توان به تپه تاریخی قلی درویش و بازار کهنه اشاره کرد.

ارجمندی ادامه داد: قم شهر ملی انگشتر است و خوشبختانه این هنر در حوزه صنایع دستی در قم از رونق خوبی برخوردار است و مورد استقبال زائران و مسافران قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042401998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha