طرح مرمت و سامان‌دهی آثار شاخص تاریخی هفتکل خوزستان بررسی شد

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: در حاشیه جلسه شورای اداری که در محل فرمانداری شهرستان هفتکل باحضور استاندار و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان برگزار شد، آثار شاخص تاریخی و طرح‌های مرمت شهرستان پایش شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، غلامرضا سلمان‌پور در این‌باره اظهار کرد: طی این بازدید که بعداز ظهر ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ انجام شد، از طرح مرمت و سامان‌دهی اثر واجد ارزش آرامگاه شهیدگنجی بازدید و راهکارهای لازم برای مرمت اثر ارائه شد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان افزود: این اثر یکی از آثار یادمانی رشادت‌های سربازان ایران‌زمین در مقابل ارتش متفقین است که درحال حاضر، بنا از سوی شهرداری شهرستان سامان‌دهی و در مراحل تکمیل و محوطه‌سازی قرار دارد.

او بیان کرد: همچنین در راستای پایش آخرین وضعیت ساختمان‌های تاریخی شهرستان هفتکل از جمله سینما و  دبیرستان رودکی، از این آثار نیز بازدید شد و برنامه‌های آتی برای نحوه مرمت و بهره‌برداری از آن‌ها بررسی شد.

سلمان‌پور تصریح کرد: در شهرستان هفتکل به دلیل نوع مصالح بومی منطقه در دوران متأخر، ابنیه سنگی شکل گرفته است که نیازمند برنامه‌ریزی جامع در راستای مرمت آن‌ها و نیز زمینه‌سازی حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و همکاری سایر دستگاه‌ها و ادارات است که این موضوع در حفظ هویت، صیانت از آثار، ایجاد توسعه و اشتغال پایدار تأثیرگذار خواهد بود.

در این بازدید، سیدمحسن حسینی مسئول باستان‌شناسی معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان و سیدموسی احمدپوریا رئیس اداره میراث‌فرهنگی هفتکل، سلمان‌پور را همراهی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042402028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha