کتاب «جریان‌شناسی سیاسی در ایران» به چاپ بیست و چهارم رسید

کتاب جریان‌شناسی سیاسی در ایران تالیف علی درابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به چاپ بیست و چهارم رسید.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی دارابی استاد دانشگاه و مولف کتاب «جریان‌شناسی سیاسی در ایران» در یادداشتی به مناسبت چاپ بیست چهارم این کتاب نوشته است:

کتاب جریان‌شناسی سیاسی در ایران تألیف اینجانب به چاپ بیست و چهارم و شمارگان ۳۹۸۰۰ نسخه رسید. خدای بزرگ را شاکرم.

از استادان بزرگواری که این کتاب را به‌عنوان منبع درسی اصلی در دروس جامعه‌شناسی سیاسی ایران، مسائل توسعه سیاسی ایران، انقلاب اسلامی در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین‌الملل، تاریخ تحولات سیاسی – اجتماعی ایران در مقاطع مختلف تحصیلی معرفی و تدریس فرموده‌اند به طور ویژه قدردانی می‌کنم.

از دانشجویان، محققان، پژوهشگران به طور اخص و عموم خوانندگان صمیمانه تشکر می‌کنم که سرمایه اصلی برای نویسندگان و مؤلفان محسوب می‌شوند.

از ناشر محترم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هم قدردانی می‌کنم. کتاب جریان‌شناسی سیاسی در ایران در نمایشگاه بین‌المللی  کتاب در فهرست 10 اثر پر فروش و در غرفه پژوهشگاه در فهرست ۲ اثر پرفروش در صدر بوده است.

ویراست جدید کتاب جریان‌شناسی سیاسی در ایران با اصلاحات و اضافات که در مرحله ارزیابی و داوری است امید دارم امسال از سوی ناشر محترم منتشر شود.

ویراست جدید کتاب از دوران مشروطه آغاز می‌شود. کتاب فعلی از ۱۳۲۰ و برکناری رضا شاه و برآمدن محمدرضا پهلوی بود و تحولات سیاسی – اجتماعی ایران با تکیه بر احزاب و تشکل‌های سیاسی را تا سال ۱۳۸۵ (سال انتشار کتاب) در بر می‌گرفت. در ویراست جدید تا سال ۱۴۰۲ را در بر می‌گیرد و فصل جدیدی با عنوان جریان‌شناسی سیاسی در ایران را در خود جای داده است.

در فصل دین‌اندیشان و متفکران نامدار ایرانی، علاوه بر سید حسین نصر، عبدالکریم سروش، جواد طباطبایی، مصطفی ملکیان، محمد مجتهد شبستری ویراست جدید افکار و اندیشه‌های علی شریعتی، سید احمد فردید، جلال آل احمد، رضا داوری اردکانی و ... مطرح و مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است.

کتاب جریان‌شناسی سیاسی در ایران – کتاب تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی ۱۵۰ ساله ما ایرانیان با محوریت احزاب، تشکل‌های سیاسی، افراد و چهره‌های تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042502060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha