آغاز عملیات اجرایی مجموعه گردشگری چشمه آق‌سو کلاله در استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی تکمیل مجموعه گردشگری چشمه آق‌سو شهرستان کلاله در شرق استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری  با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی این پروژه با هدف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه گردشگری از استان با اعتبار شش میلیارد و 976 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با اشاره به شرح خدمات این مرحله از پروژه، خاطرنشان کرد: در این مرحله از عملیات اجرایی تکمیل ساختمان مجموعه گردشگری شامل عملیات تأسیسات مکانیکی و برقی، اجرای نازک‌کاری‌های داخلی و تکمیل نما و پله‌های پیرامون ساختمان اجرایی خواهد شد.

او یادآور شد: این اداره‌کل تاکنون در پارک جنگلی آق‌سو کلاله اعتبار بالغ‌بر 21 میلیارد و 174 میلیون ریال را برای اجرای زیرسازی و آسفالت مسیر به طول دو و نیم کیلومتر، احداث کمپینگ شامل شش سکو و هفت آلاچیق و 10 مبلمان، اجرای روشنایی متوسط و ضعیف محور دسترسی به پارک جنگلی آق سو به طول دو و نیم کیلومتر، احداث مجتمع خدماتی رفاهی و بهداشتی، انشعابات ساختمان و همچنین سیستم دفع فاضلاب مجموعه گردشگری هزینه کرده است.

برآورد بالغ‌بر 182 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های پارک جنگلی آق‌سو

ساوری بیان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری این جاذبه گردشگری در شرق استان اعتباری بالغ‌بر 182 میلیارد ریال به‌منظور اجرای تکمیل کمپینگ گردشگری شامل سکو، آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه، تکمیل روشنایی مسیر و تکمیل مجتمع خدماتی و رفاهی برآورد شده است.

چشمه آق‌سو در 10 کیلومتری ضلع شمال شرقی شهرستان کلاله در شرق استان گلستان و در میان جنگل‌های زیبا و انبوه واقع شده است.

آغاز عملیات اجرایی مجموعه گردشگری چشمه آق‌سو کلاله در استان گلستان

انتهای پیام/

کد خبر 1402042702218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha