توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستای کپرجودکی لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستای کپرجودکی شهرستان بروجرد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری در لرستان، توسعه زیرساخت‌های گرردشگری در روستای کپرجودکی بروجرد آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان کرد: در این مرحله از عملیات ایجاد زیرساخت گردشگری شهرستان بروجرد، احداث سرویس بهداشتی و آبخوری در روستای کپرجودکی معروف به روستای لک‌لک‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

 او با بیان اینکه برای اجرای اطن طرح 2 میلیاردریال اعتبار هزینه خواهد شد، افزود: روستای کپرجودکی به علت موقعیت جغرافیایی مناسب ظرفیت‌های زیادی برای تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری و توسعه گردشگری دارد که در این خصوص ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران امری ضروری است.

حسن‌پور اظهار کرد: روستای کپر جودکی از توابع بخش شیروان بروجرد در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان واقع شده و به دلیل همجواری با تالاب بیشه دالان، لک‌لک‌ها در این روستا لانه‌سازی کرده و مردم این روستا، وجود لک‌لک‌ها را مظهر صلح و آرامش می‌دانند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: لک‌لک‌ها ساکنان ثابت روستای کپرجودکی بروجرد هستند و اهالی روستا هم حضور آنها را سالهاست که پذیرفته‌اند به‌نحوی که امتداد کوچه و خیابان‌های روستا و بر بالای هر تیربتنی برق، می‌توان آشیانه‌های بزرگ آن‌ها را مشاهده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042902370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha