رشد بی‌سابقه ۲۰۰ درصدی صادرات از گمرک استان همدان در سال گذشته

استاندار همدان گفت: همدان، ظرفیت ۲ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی با کمک دولت و بخش خصوصی را دارد که صادرات فرش، سفال و مبلمان به عنوان سفیر فرهنگی ما در زمینه صادرات محسوب می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، چهارشنبه 28 تیرماه در نشست مدیران اقتصادی استان همدان با معاون اقتصادی وزارت خارجه گفت: خوشبختانه در سال گذشته صادرات از گمرک استان همدان رشد بی سابقه ۲۰۰ درصدی داشته است و استان همدان تولیدات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف دارد، به ویژه در بخش دانش‌بنیان که مد نظر مقام معظم رهبری نیز بوده است.

استاندار همدان اضافه کرد: ظرفیت‌های فراوانی در همدان وجود دارد که می تواند در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم با اهداف و برنامه‌ها همگام باشد که از جمله آن تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان استان است.

قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه تجارت بین‌الملل ما چه در حوزه صادرات و چه واردات باید موجب تسهیل ارتباط استان با سرمایه‌گذاران خارجی شود، خاطرنشان کرد: در تعاملات تجاری باید به دنبال این باشیم که شرکای اقتصادی تولیدکنندگان و بازرگانان ما به عنوان سرمایه‌گذار در استان همدان جذب شوند و برای توسعه صادرات استان باید سرمایه‌گذار خارجی نیز جذب کنیم.

استاندار همدان گفت: بیشتر آمار صادرات امسال استان همدان مربوط به حوزه معادن است که باید آن را کاهش و به سمت صادرات محصولات صنعتی و صنایع‌دستی حرکت کرد.

او با اشاره به روزگار خوش صادرات فرش استان همدان در سالیان گذشته، یادآور شد: اگرچه فعالیت های کشاورزی در استان همدان جز اولویت های اقتصادی به شمار می رود اما محصولات کشاورزی عمر محدودی دارد اما صادرات فرش، سفال و مبلمان ماندگاری طولانی داشته و به عنوان سفیر فرهنگی ما محسوب می‌شود.

قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه یکی از محصولات استراتژیک در بخش صادرات، زعفران شناخته شده است، اظهار کرد: بر اساس نوشته‌های تاریخی، همدان و به ویژه دامنه‌های الوند یکی از مهدهای کشت زعفران بوده و باید برای توسعه صادرات محصولات کم آب بر کشاورزی، روی آن (کشت زعفران) سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402043002435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha