مجموعه چشمه‌علی دامغان به بخش خصوصی واگذار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از واگذاری مجموعه تاریخی و گردشگری چشمه‌علی دامغان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، مجتبی اکبرپور با اعلام این خبر گفت: فرآیند برگزاری مزایده مجموعه چشمه‌علی دامغان بر مبنای ضوابط مشخص در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار و بهره‌بردار جدید مجموعه مشخص شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان به حضور نمایندگان صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی در دامغان به‌منظور تحویل چشمه‌علی اشاره کرد و افزود: این مجموعه به‌منظور شروع دوره عملیات تکمیلی مرمت، احیا، آماده‌سازی و بهره‌برداری، به‌صورت قرارداد مدت‌دار با پرداخت حق اجاره، به اجاره سرمایه‌گذار درآمده است.

اکبرپور تصریح کرد: با واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی علاوه بر مرمت و احیا آن‌ها، زمینه اشتغال، رونق گردشگری و توسعه فرهنگی در این مناطق فراهم می‌شود.

او با اشاره به اینکه مدت قرارداد منعقدشده 10 سال است، ابراز امیدواری کرد: تمرکز و توجه یک واحد خصوصی بر مجموعه بتواند به مراقبت و نگهداری بیشتر آثار تاریخی موجود، رفاه گردشگران، رضایت شهروندان و بهبود شرایط در مجموعه تاریخی، طبیعی و تفریحی چشمه‌علی منجر شود.

مجموعه چشمه‌علی در ۳۵ کیلومتری شمال دامغان قرار دارد و به شماره ۸۳۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402043102570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha