۱۵ واحد بوم‌گردی در گیلان افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: 15 اقامتگاه بوم‌گردی با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد تومان در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: 15 واحد اقامتگاه بوم‌گردی با اعتباری بیش از 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 13 میلیارد تومان تسهیلات با پیش‌بینی اشتغالزایی برای 160 نفر در گیلان افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان روند پیشرفت فیزیکی ساخت اقامتگاهای بوم‌گردی در گیلان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ارتباط نزدیک و پیوسته دهیاران و شوراها با اداره میراث‌فرهنگی شهرستان‌ها، روند احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی را تسهیل می‌کند.

او با تاکید بر توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در گیلان گفت: بهره‌گیری از معماری بومی، رعایت اصول زیست‌محیطی و پسماند، پذیرایی از گردشگران با غذاهای محلی از جمله مواردی است که در رونق اقتصادی این مسئله تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان با اعلام 150 واحد اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان گفت: در چند سال اخیر فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در گیلان با استقبال خوبی مواجه شده است، اما با این وجود موضوع آموزش مسئله مهمی است که در اداره اقامتگاه‌ها باید به آن توجه کرد چرا که این موضوع طبیعتا تاثیر مستقیمی بر کیفیت اقامت مسافران در این فضاهای گردشگری دارد.

جهانی افزود: تعدادی از این بوم‌گردی‌ها در شهرستان‌های فومن، رودسر، تالش، رشت، لاهیجان و رضوانشهر افتتاح شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050100034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha