بخش خصوصی پیشران‌های مناسبی در توسعه گردشگری ایلام قلمداد می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی استان بخش خصوصی را پیشران‌های مناسبی در توسعه گردشگری ایلام قلمداد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، عصر روز گذشته یکم مرداد 1402 فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سیدمحمد موسوی‌نسب رئیس اتاق بازرگانی استان در راستای توسعه صنعت گردشگری دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به اینکه بخش خصوصی پیشران‌های مناسبی در توسعه گردشگری ایلام قلمداد می‌شوند، گفت: در استان خوشبختانه گردشگری بیشتر شناخته شده است که این امر باعث ورود گردشگر به استان می‌شود و ایلام به عنوان یک استان گردشگرپذیر معرفی می‌شود.

شریفی گفت: با توجه به هم‌مرز بودن با کشور عراق، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان سامان‌دهی می‌شوند که این امر باعث حذف دلالان است.

او اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری استان ایلام منحصربه‌فرد است و با توجه به اینکه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در کشور عراق برگزار شده، انتظار می‌رود در این راستا اتاق بازرگانی همکاری‌های ویژه داشته و این روند ادامه داشته باشد و از ظرفیت‌های اتاق بازرگانی به نحو مطلوب استفاده شود.

شریفی به برگزاری فم‌تورهای مشترک با اتاق بازرگانی تأکید کرد و افزود: یکی از رسالت‌های این اداره‌کل در حوزه گردشگری ورود گردشگر به استان است که این امر مستلزم برگزاری فم‌تورها برای آشنایی مدیران دفاتر خدمات مسافری با لیدرها است که نمایشگاه‌های بین‌المللی می تواند فرصت مناسبی برای این موضوع باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در این دیدار به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اتاق بازرگانی در راستای حمایت همه جانبه از بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تأکید کرد.

شریفی عنوان کرد: میراث فرهنگی از هرگونه همکاری در راستای ایجاد نمایشگاه صنایع‌دستی مشترک با اتاق بازرگانی در استان و خارج از کشور استقبال می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در این دیدار بر ضرورت معرفی توانمندی‌های گردشگری این استان تاکید کرد.

سیدمحمد موسوی نسب گفت: استان ایلام دارای تمدنی به بزرگی تاریخ بوده که باید ظرفیت این استان در بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای جلب گردشگران داخلی و خارجی معرفی شوند.

او با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایلام اظهار کرد: کمیسیون گردشگری مصمم است با استفاده از ظرفیت کارشناسی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به ویژه میراث فرهنگی فرصت‌های جدیدی را برای تحول در این بخش فراهم آورد.

موسوی‌نسب برنامه‌ریزی برای حمایت از دفاتر گردشگری و تلاش برای اسکان گردشگران مذهبی در ایام اربعین به منظور پشتیبانی از دفاتر گردشگری و هتل داران را از دیگر برنامه های اتاق بازرگانی عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایلام از آمادگی لازم برای برگزاری نمایشگاه مشترک از ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی ایلام با همکاری اتاق بازرگانی و میراث فرهنگی در اتاق ایران خبر داد و گفت: مهم ترین رویکرد اتاق بازرگانی این است که بتواند در راستای شکوفایی این حوزه گام بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050200080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha