طراحی مجموعه تفریحی و گردشگری در فنوج سیستان و بلوچستان با هدف ایجاد شادی و نشاط عمومی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فنوج از مجتمع تفریحی و گردشگری «لال‌بخش اربابی» بازدید کرد و گفت: این مجموعه تفریحی و گردشگری با هدف ایجاد شادی و نشاط عمومی طراحی شده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، یوسف رئیسی در بازدیدی که ظهر سه‌شنبه سوم مرداد 1402 از مجتمع تفریحی و گردشگری درحال ساخت مرکز شھر فنوج داشت، بیان کرد: فنوج یکی از شهرستان‌های قدیمی و پر جاذبه در استان سیستان و بلوچستان است این منطقه دارای جذابیت‌های بسیار زیادی است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

او افزود: مجتمع تفریحی و گردشگری «لال بخش اربابی» یکی از این مکان‌ها است که در این بازدید در خصوص تسطیح مکان ساخت «گرتوپ‌ها» با ریاست ادارہ راھداری و حمل و نقل جادہ‌ای شهرستان مذاکراتی انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فنوج تأکید کرد: این مجتمع تفریحی و گردشگری برای رفاه حال مسافرانی است که قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان فنوج را دارند.

او در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: این مجتمع تفریحی گردشگری با توجه به اینکه در مسیر جادہ ترانزیت نیکشھر به چابھار، ھرمزگان و کرمان واقع شده و می‌تواند کمک شایانی پیرامون نشان دادن میراث گذشتگان با ساخت خانه‌ھای بومی خاص منطقه «گرتوپ و خانگ که از چوب درخت خرما و برگ داز» ساخته شده کند. همچنین با ایجاد فضا و محیط فرح بخش که با کاشت درختان بومی منطقه است خود می‌تواند گردشگران زیادی را جذب کند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1402050400238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha