گردهمایی خیل عظیم عاشورائیان در اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از گردهمایی یکپارچه هیئت‌های مذهبی شهر تاریخی اصفهان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان امام حسین(ع) و در قلب بافت تاریخی اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی با اعلام این مطلب گفت: از دوران صفوی، همه‌ساله و در ایام محرم در محلات مختلف اصفهان دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی برقرار می‌شد و هر محله به فراخور جمعیت و توان خود سوگواری به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) را برگزار می‌کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: بسیاری از خانه‌های تاریخی اصفهان نیز در قالب برگزاری روضه‌های خانگی و محلی، میزبان عزادارن حسینی هستند.

او افزود: امسال و در یک رخداد بزرگ فرهنگی و دینی، مسئولان اداری و دینی شهر تاریخی اصفهان، تمامی هیئت‌های مذهبی اصفهان را همراه با مردم علاقه‌مند به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت به‌عنوان یک هیئت و یک دسته مذهبی با شور و شعور بالای حسینی به مدت دو روز در عصرگاهان روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان امام حسین(ع) (دروازه دولت اصفهان) که یادگاری از دوران صفوی و در محور شمال غرب دولت‌خانه عظیم صفوی واقع‌ شده گردهم جمع آوردند و نمادی از همبستگی ملی و دینی ایرانیان را به منصه ظهور رساندند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050700351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha