۱۰۵ هنرآموز شهرستان نیک‌شهر از آموزش‌های صنایع‌دستی بهره‌مند شدند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نیک‌شهر از برگزاری دوره اول آموزشی برای ایجاد زمینه اشتغال و کمک به تولید و ترویج آثار ارزشمند هنری صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، امین علیپور در  تشریح خبر فوق اظهار کرد: در راستای طرح ایجاد اشتغال، رونق کسب‌وکارهای محلی و توانمندسازی جوامع محلی باتکیه‌بر شعار «مهار تورم و رشد تولید» دوره آموزشی مقدماتی در قالب سه رشته قلاب‌بافی، حصیربافی و سوزن‌دوزی در شهرستان نیک‌شهر برگزار شد.

او افزود: این دوره‌ها از ۲۰ فروردین شروع و تا ۲۰ تیر ۱۴۰۲ ادامه داشت که طی آن ۱۰۵ هنرآموز موفق به گذراندن دوره‌های مذکور شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نیک‌شهر ادامه داد: هنرآموزان پس از پایان دوره، موفق به دریافت گواهینامه مهارتی از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شدند.

این مسئول بیان کرد: به‌منظور راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های خانگی به هر کدام از صنعتگران متقاضی، تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت خواهد شد که در این زمینه نیز ۴۳ نفر برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شدند که این آمار به‌شرط بهره‌مندشدن از تسهیلات، اعلام و در سامانه اشتغال نیز ثبت خواهد شد.

علیپور با بیان اینکه تشویق و ترغیب عموم هنرجویان و علاقه‌مندان و همچنین معرفی فرصت‌های شغلی می‌تواند زمینه اشتغال را فراهم کند، گفت: تمام تلاش اداره میراث‌فرهنگی بر این است تا گامی مؤثر برای حمایت در جهت حفظ و احیای رشته‌های فعال و نیمه‌فعال این حوزه بردارد چرا که در این صورت صنعتگران تولیداتی که بر اساس معیارهای ملی با رعایت هویت و اصالت باشند، وارد عرصه رقابت خواهند کرد و این نیز مستلزم آموزش بازاریابی است که در تحقق این موضوع تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050900505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha