تجلیل از مالک بوم‌گردی آتر تکاب به‌عنوان کارآفرین نمونه گردشگری آذربایجان غربی 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: مالک بوم‌گردی آتر تکاب به‌عنوان کارآفرین نمونه گردشگری استان در اولین جشنواره کارآفرینان نمونه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

 به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رضا حیدری با اعلام این مطلب اظهار کرد: ایوب جهانی قوشخانه، مالک یک باب واحد بوم‌گردی در تکاب بوده که طی انجام بازدیدهای انجام شده از پروژه و ارزیابی داوران نخستین جشنواره کارآفرینان نمونه وزارت‌خانه متبوع به‌عنوان کارآفرین نمونه گردشگری استان مورد تجلیل قرار گرفت.

او افزود: این جشنواره در سال گذشته انجام شد که در آن ۱۰۲۴ کارآفرین در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی ثبت‌نام‌کردند و داوری آنها به صورت مستقل در دو بخش مجازی و حقیقی انجام و از هر استان سه کارآفرین انتخاب شد و در نهایت ۱۷ کارآفرین برتر در این دو حوزه در کشور انتخاب شدند.

حیدری گفت: اقامتگاه بوم‌گردی آتر تکاب متشکل از دو ساختمان بوده که در فاصله هشت متری از یکدیگر در محوطه قرار گرفته‌اند. قدمت یکی از ساختمان‌ها به 150 سال پیش برمی‌گردد و ساختمان دیگر هم‌زمان با مرمت و بهره‌برداری از ساختمان قدیمی، در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. اقامتگاه آتر تکاب دارای جمعاً ۱۵ واحد اقامتی است که اتاق‌ها در طبقه همکف واقع شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051000514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha