جشنواره غذاهای محلی و صنایع‌دستی در سراوان برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سراوان گفت: صبح امروز جشنواره غذاهای محلی و صنایع‌دستی با حضور بانوان کارآفرین و خلاق در سالن همایش مرکز بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، حمزه ندرت زهی بیان کرد: احیا و زنده نگه‌داشتن آداب‌ورسوم فراموش شده و غذاهای بومی و محلی مناطق علاوه بر حفظ آنها برای نسل‌های آینده موجب معرفی آن منطقه به گردشگران و توسعه گردشگری می‌شود.

او افزود: در این جشنواره علاوه بر عرضه صنایع‌دستی صنعتگران، غذاهای بومی و محلی این منطقه طبخ، و در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سراوان ادامه داد: شیوه زندگی جوامع شهری در عصر تکنولوژی بر نوع تغذیه تأثیر گذاشته و از غذاهای سنتی به‌سوی غذاهای آماده و غذای فوری‌ها در حال تغییر بوده این شرایط در حالی است که تغییر این رویه غذایی در کاهش سلامت مردم بسیار تأثیرگذار است.

او اظهار کرد: در همین حال غذاهای محلی و سنتی می‌توانند مرهمی بر عوارض و استرس‌های ناشی از زندگی مدرن شهری باشد.

گفتنی است فرهنگ غذا در سیستان و بلوچستان تنوع و گستردگی بی‌نظیری دارد به‌گونه‌ای که ۳۱ غذای محلی در فهرست آثار ناملموس کشور قرار گرفته و فرصت مطلوبی را برای معرفی این میراث ناملموس به گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051300645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha