فعالیت 5 مزرعه گردشگری در کلاله استان گلستان/ شش نفر متقاضی دریافت مجوز

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله در شرق استان گلستان از صدور مجوز بهره‌برداری و فعالیت پنج مزرعه گردشگری در سطح این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدعلی سرگزی با اعلام این خبر گفت: در سطح شهرستان کلاله تاکنون پنج مزرعه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که زمینه اشتغال برای حدود ۲۵ نفر را فراهم کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله بابیان این‌که گردشگری کشاورزی فرصتی برای توسعه روستاها، رونق کشاورزی و ایجاد فرصت‌های تفریحی سالم و آموزنده برای گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: مزرعه جرن در روستای دهنه، مزرعه زیتون در روستای دهنه، مزرعه گل آفتابگردان در روستای قره‌جه، مزرعه دیار ترکمن در روستای قرانکی جنگل و مزرعه اورکر ترکمن در روستای حاجی بیک شهرستان کلاله واقع شده است و میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

او با اشاره به استقبال مردم و کشاورزان کلاله‌ای از حوزه گردشگری کشاورزی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش متقاضی دریافت مجوز گردشگری کشاورزی در این شهرستان در مرحله تکمیل پرونده هستند.

سرگزی بیان کرد: با توجه به ظرفیت بسیار خوب استان گلستان در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی به‌عنوان دو محور اصلی توسعه استان، در کنار هم قرار گرفتن این دو ظرفیت کمک بزرگی برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی به‌ویژه در سطح روستاها خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051500784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha