شهرستان چابهار بر روی ریل توسعه پایدار گردشگری قرار دارد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چابهار گفت: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری می‌تواند این شهرستان را بر روی ریل توسعه پایدار قرار دهد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، در راستای تامین زیرساخته‌های گردشگری حوزه سواحل مکران جلسه کمیته زیربنایی گردشگری عصر یکشنبه 15 مردادماه به ریاست جواد سپاهی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار و با حضور اعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

دبیر جلسه و سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چابهار اظهار کرد: از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ تاکنون هفت سرمایه‌گذار حقیقی و یک شرکت حقوقی با حجم سرمایه‌ای بالای ۲۱۰ میلیارد برای احداث مجتمع‌های گردشگری، هتل، هتل آپارتمان و بوم‌گردی موفق به اخذ موافقت اصولی در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری شده‌اند.

خیرالنساء امیری گفت: در حوزه کسب و کارهای خرد خانگی از محل اعتبارات مشاغل خانگی سال ۱۴۰۱ چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به صنعتگران صنایع‌دستی پرداخت شده است که این حجم سرمایه می‌تواند این شهرستان را بر روی ریل توسعه پایدار گردشگری قرار دهد.

 او با اشاره به توان‌های محیطی سواحل مکران و ویژگی‌های خاص گردشگری آن، مناطق ساحلی شهرستان چابهار را محیطی مناسب برای جذب گردشگران و رشد و توسعه اقتصادی برشمرد.

 این مسئول افزود: زیرساخت‌های گردشگری و دسترسی مناسب به این عناصر در جذب گردشگر و افزایش ماندگاری آن‌ها در مقصد تاثیر بسزایی دارد.

او ادامه داد: با تاکید وزیر میراث‌فرهنگی در راستای تامین زیرساخت‌های گردشگری در مناطق و روستاهای هدف و دغدغه‌های موجود در حوزه سواحل مکران، احداث مجتمع‌های بهداشتی رفاهی در دستور کار قرار گرفته که قطعاً جانمایی دقیق و مناسب آن می‌تواند مشکلاتی که در این بخش وجود دارد را مرتفع کند.

در ادامه این جلسه با تاکید و دستور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار نقطه‌یابی و جانمایی دقیق و اولویت‌دار این مجتمع‌ها در کوتاه‌ترین زمان در دستور کار بخشداران قرار گرفت و مقرر شد ادارات مرتبط نسبت به واگذاری زمین مورد نیاز اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051600794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha