تخصیص زمین از شهرک‌های صنعتی هرمزگان به صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: از سوی شهرک‌های صنعتی هرمزگان، بخشی از فاز 2 شهرک‌های صنعتی گمبرون در اختیار صنایع‌دستی قرار می‌گیرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و سید امیر امیرزاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای اجرای بند الحاقی به تبصره ۹ ماده‌واحده لایحه بودجه کشور روز دوشنبه 16 مردادماه 1402 در محل سالن جلسات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان برگزار شد.

محمد محسنی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص این نشست گفت: در اجرای بند الحاقی به تبصره 9 ماده‌واحده لایحه کشور، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، بخشی از فاز دو شهرک‌های صنعتی گمبرون را در اختیار صنایع‌دستی قرار می‌دهد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: در همین راستا و بر اساس تشخیص کارشناسان، زیرساخت‌ها و اماکن صنایع‌دستی شامل مرکز پردازش صادرات، فروش، برندسازی، بسته‌بندی و ... در شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی می‌شود.

او با اشاره به طرح خوشه صنایع‌دستی و برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای توانمندسازی خوشه‌های ارزش روستایی انجام‌شده که با معرفی معاونت صنایع‌دستی به معاونت مربوطه در شرکت شهرک‌های صنعتی اجرایی خواهد شد.

محسنی اظهار کرد: همچنین در این نشست بر ایجاد یک مرجع استانی به‌منظور راهبری و مدیریت امور صنایع‌دستی استان تأکید شد که در قالب کارگروه یا شورای استانی، این مرجع بتواند به‌صورت اختصاصی چالش‌ها و موضوعات حوزه صنایع‌دستی را بررسی و خط‌مشی و برنامه‌های دوره‌ای سالیانه برای هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی فراهم کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: در صورت موافقت مقام عالی استان، برای نخستین‌بار یک مرجع استانی به مسائل حوزه صنایع‌دستی رسیدگی خواهد کرد و مشکلات صنعتگران صنایع‌دستی در ادارات دیگر از طریق این مرجع حل‌وفصل خواهد شد.

سید امیر امیری‌زاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در این مورد اعلام آمادگی کرد و گفت: هرگونه همکاری و اقدام که نیاز به تقویت و اصلاح فرایندها و تسهیلات استقرار واحدهای صنایع‌دستی در شهرک‌های صنعتی از محل مجوزهای قانونی همکاری می‌شود.

بر اساس بند الحاقی به تبصره ۹ ماده‌واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ شرکت شهرک‌های صنعتی مکلف است با اعلام وزارت میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری، بخشی از شهرک‌های مذکور را در اختیار فعالان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی مشمول قرار دهد. تمام معافیت‌ها و مزایای شهرک‌های صنعتی به این واحدهای تولیدی صنایع‌دستی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051700905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha