مرمت، احیای بناها و بافت‌های تاریخی استان سمنان؛ جایگزین پرداخت مالیات

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آثار تاریخی می‌توانند با مرمت و احیاء بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف شوند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سروش هاشمی روز چهارشنبه 18 مردادماه 1402 با اعلام این خبر گفت: بر اساس بند «د» تبصره 10 قانون بودجه سال 1398 و ماده 3 آیین‌نامه حمایت از مالکان، متصرفان قانونی و بهره‌برداران خصوصی و غیردولتی آثار غیرمنقول و بافته‌ای تاریخی-فرهنگی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی، تاریخی، فرهنگی و با ارزش، اشخاص حقیقی و حقوقی و تمامی مؤدیان مالیاتی می‌توانند در راستای احداث، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی، فرهنگی اقدام و هزینه‌های مربوطه را با تأیید وزارت میراث فرهنگی به‌عنوان هزینه‌های قابل‌قبول مالیاتی محاسبه شود.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر این‌که سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آثار تاریخی می‌توانند با تائید این اداره کل از مزایای این قانون بهره‌مند شوند، افزود: این اداره کل آمادگی خود را در حمایت از سرمایه‌گذاران ورود به حوزه میراث‌فرهنگی و معرفی آنان به اداره کل امور مالیاتی اعلام می‌دارد.

هاشمی گفت: استفاده از این ظرفیت قانونی ضمن مشارکت در پروژه حفظ و نگهداری از میراث‌های ارزشمند تاریخی، فرصت مناسبی برای مرمت و سامان‌دهی ملک اجدادی آن دسته از مؤدیان مالیاتی است که ممکن است خود وارث و یا مالک یک بنای تاریخی باشند.

او افزود: با توجه به وجود بناهای تاریخی ارزشمند در استان، همه مؤدیان مالیاتی حقیقی و حقوقی می‌توانند برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار نسبت به استفاده از موارد این تبصره و آیین‌نامه اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051800923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha