اختصاص غرفه دائمی برای عرضه تولیدات صنایع‌دستی زندانیان استان لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از اختصاص غرفه دائمی عرضه تولیدات زندانیان فعال در حوزه صنایع‌دستی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با اداره‌کل زندان‌های لرستان، غرفه دائمی به منظور نمایش و عرضه تولیدات زندانیان استان در محل بازارچه دائمی صنایع‌دستی محوطه باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک اختصاص یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: این اقدام در راستای تفاهم‌نامه میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان زندان‌های کشور صورت گرفته و به منظور توانمندسازی زندانیان و همچنین حمایت از تولیدات و فعالیتهای آنان صورت گرفته است.

او بیان کرد: با انعقاد این تفاهم نامه، حمایت های مناسبی برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در حوزه صنایع دستی و کمک به معیشت خانواده های آسیب‌دیده زندانیان برای فروش محصولات تولیدی آنها، صورت می‌گیرد.

حسن‌پور با اشاره به موقعیت ویژه و مناسب بازارچه دائمی صنایع‌دستی خرم‌آباد و امکان حضور گردشگران در ایام مختلف برای فروش محصولات صنایع دستی افزود: بازارچه دائمی صنایع‌دستی خرم‌آباد با هدف عرضه تولیدات صنایع‌دستی بومی و شاخص استان از محل اعتبارات ملی و استانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در سال 96 راه‌اندازی و در حال حاضر با ۲۸ غرفه ثابت آماده ارائه خدمت به هم‌استانی‌ها، مسافران و گردشگران در محوطه تاریخی، فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051800924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha