اجرای بازدید نظارتی از مزارع گردشگری استان گلستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از اجرای بازدید نظارتی از مزارع گردشگری سطح استان با هدف بررسی ظرفیت و قابلیت‌های مزارع، نظارت بر روند فعالیت در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، یاسر قندهاری با اعلام این خبر گفت: این بازدیدها توسط تیم نظارتی مشترک متشکل از کارشناسان معاونت گردشگری، جهاد کشاورزی و امور اراضی استان گلستان اجرایی شد.

معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: در این بازدیدها، کارشناسان از بخش‌های مختلف مزارع گردشگری شهرستان‌های علی‌آبادکتول و آزادشهر بازدید به عمل‌آورده و استانداردهای فنی و بهداشتی را مورد ارزیابی قرار دادند.

او افزود: کارشناسان در این بازدیدها نکات لازم درزمینه استاندارهای فنی به‌منظور ایجاد بخش‌های جدید در مزارع و همچنین نکات لازم به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به بازدیدکنندگان، مسافران و گردشگران را به بهره‌برداران مزارع انتقال و بر رعایت آن تأکید کردند.

قندهاری با تأکید بر این‌که گردشگری کشاورزی یکی از انواع گردشگری مبتنی بر فعالیت‌های کشاورزی در راستای رسیدن به توسعه روستایی و ایجاد درآمد ثانویه برای جوامع بومی است، تصریح کرد: گردشگری کشاورزی بهترین راهکار حاضر برای توسعه پایدار روستاها و رونق اقتصادی آن‌ها است. نه‌تنها در دل این بهبود معیشت، زمینه حفظ فرهنگ‌ها و ریشه‌ها هم مهیا می‌شود بلکه به احیای بخش ازیادرفته فرهنگ جوامع نیز کمک خواهد کرد.

اجرای بازدید نظارتی از مزارع گردشگری استان گلستان

انتهای پیام/

کد خبر 1402051800962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha