حمایت از صنعتگران در دستور کار مدیرکل میراث‌فرهنگی و رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان قرار گرفت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان و هیئت همراه با حضور در خانه خلاق زاهدان پای درددل‌های صنعتگران صنایع‌دستی نشسته و این اطمینان را به آن‌ها دادند که حامی صنعتگران هستند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، شامگاه چهارشنبه مدیرکل میراث‌فرهنگی، رئیس پارک علم و فناوری به همراه معاونین از خانه خلاق زاهدان بازدید و به بررسی مشکلات و معضلات صنعتگران پرداختند.

یکی از صنعتگران در این دیدار خواستار حمایت و ایجاد بازار فروش شده و گفت: هم‌اینک بازار فروش ما از طریق پیام‌رسان ها و نرم افزارهایی همچون "باسلام" است.

این صنعتگر ادامه داد: ارائه تسهیلات کم‌بهره و برپایی نمایشگاه‌ها خصوصا نمایشگاه‌های بین‌المللی خواسته ما از متولیان امر است چرا که علاوه بر معرفی صنایع‌دستی منجر به بازاریابی و فروش محصولات می‌شود که کمک شایانی به معیشت صنعتگران و اقتصاد کشور می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: صنایع دستی نقش موثری در عرصه گردشگری و میراث فرهنگی داشته و ارتباط ‏تنگاتنگی با یکدیگر دارند، چرا که هر صنعتگری که به عنوان گردشگر تولیدی خود را در کارگاه و بازارچه ‏ای ببیند قبل ازاین که خریدار صنایع دستی باشد یک گردشگر است، بنابراین ارتباط خوبی میان گردشگران ‏و صنایع دستی وجود داشته و در معرفی آداب رسوم و فرهنگ بومی استان، اثرگذار است.‏

علیرضا جلالزایی ادامه داد: ارائه تسهیلات کم‌بهره بانکی، تحت قراردادن پوشش بیمه‌ای، ارائه آموزش‌های رایگان ‏برای ‏شاغلین و عموم از جمله اقدامات و حمایت‌های صورت‌گرفته از صنعتگران در استان است.

او گفت: بازسازی و مرمت گاراژ ملک زاهدان در حال انجام بوده که مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته پس از اتمام مرمت اثر فوق در طرح احیای کاربری بازارچه دائمی تولید و فروش محصولات صنایع دستی استان به منظور حمایت از صنعتگران صنایع دستی استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051800976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha