هنرمندان صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری حمایت می‌شوند/ پرداخت ۴۲۹ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هنرمندان و فعالان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان حمایت می‌شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۲ در نشست با تعدادی از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان تأکید کرد: سال گذشته ۴۲۹ میلیارد ریال انواع تسهیلات برای توسعه و رونق صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان پرداخت شد که از این مبلغ ۱۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حوزه مشاغل خانگی و ۲۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بخش تبصره ۱۸ بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری یک‌هزار و ۶۱۴ دوره آموزشی میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای فعالان و شاغلان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در سال گذشته افزود: در این مدت 2 فقره پروانه تولید کارگاهی، 2 هزار و ۷۲۷ فقره پروانه تولید انفرادی، ۳۶ فقره اعلامیه تاسیس کارگاه و ۸۴۸ کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان صادر شد.

جیلان تصریح کرد: همچنین ۳۱ فقره پروانه تولید کارگاهی، یک‌ هزار و شش فقره پروانه تولید انفرادی، ۱۱ فقره اعلامیه تأسیس کارگاه و هفت کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری تمدید شده است.

او یادآور شد: هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری سال گذشته در ۱۰ نمایشگاه ملی و ۵۲ نمایشگاه استانی حضور فعال داشته‌اند.

جیلان اضافه کرد: پیگیری برای ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری جزو اولویت‌های سال‌جاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051901001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha