مسیر جاده زاهدان- زابل در محدوده شهر سوخته تغییر کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: در پی دغدغه‌مندی دوستداران مواریث فرهنگی و تاریخی مسیر جاده زاهدان- زابل در محدوده شهر سوخته تغییر کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی پ، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا جلال‌زایی در جلسه شورای راهبردی پایگاه میراث جهانی شهر سوخته به موضوع بررسی مسیر احداث باند دوم محور زاهدان به زابل از سمت شرق پایگاه پژوهشی شهر سوخته با اولویت حفظ آثار تاریخی اشاره کرد.

او تاکید کرد: در پی دغدغه‌مندی مردم سیستان و دوستداران مواریث تاریخی و فرهنگی در حوزه گردشگری در زمینه احتمال حذف شهر سوخته از فهرست جهانی یونسکو با احداث باند دوم مسیر زاهدان به زابل، این تدبیر در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان بیان کرد: پس از بررسی سه مسیر پیشنهادی توسط پایگاه شهر سوخته، مسیر سوم با مشخصات فنی و جغرافیایی و با هدف رعایت محدوده عرصه و حریم محوطه‌های اقماری شهر سوخته و اولویت حفظ آثار تاریخی مورد تایید قرار گرفت.

جلالزایی گفت: نتیجه جلسه این شد که هر دو باند رفت و برگشت در جهت شرقی مجتمع فرهنگی پژوهشی عبور کرده و مسیر ارتباطی فعلی به صورت مسیر اختصاصی شهر سوخته و به صورت کندرو مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051901005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha