انجام اقدامات موثر در مرمت فضاهای گردشگرپذیر استان قم/ تهیه برنامه جامع گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: اقدامات موثر در مرمت فضاهای گردشگرپذیر استان انجام شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی امروز دوشنبه 23 مرداد 1402 در جلسه کمیسیون گردشگری و امور نمایشگاهی اتاق بازرگانی قم در سخنانی با اشاره به  توسعه فضاهای گردشگری در قم افزود: اقدامات موثری در  مرمت فضاهای گردشگرپذیر استان صورت گرفته است.

او با تاکید بر اینکه استان قم صدر استان‌های اولویت‌دار برای سرمایه‌گذاری در سطح کشور است، افزود: حضور زائران و گردشگران متعدد از کشورهای مختلف به استان قم ظرفیت‌های ویژه‌، بالقوه و بین‌المللی را برای سرمایه‌گذاران فراهم آورده است.

شهاب علی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم نیز در این جلسه در سخنانی گفت: یک طرح جامع گردشگری یکی از کارویژه‌ها و برنامه‌های کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی است.

او با اشاره به اقدامات کمیسیون گردشگری، برنامه‌های بلند مدت این کمیسیون برای تبدیل شدن استان قم به‌ هاب گردشگری منطقه گفت: همت و حمایت سازمان‌های مرتبط و دستگاه‌های اجرایی استان فضای عملیاتی شدن این برنامه ها را فراهم می‌کند.

این مسئول از ارائه یک طرح جامع و اجرایی در این کمیسیون برای حل مباحث گردشگری خبر داد و افزود: ارائه یک طرح جامع در حوزه گردشگری مربوط به اصلاحات زیرساختی، ایجاد فضاهای ویژه برای گردشگران، تخصیص ناوگان و حمل و نقل گردشگری، بازسازی و بهسازی برخی از اماکن تاریخی بخشی از این برنامه‌ها است که با تشکیل جلسات کارشناسی با حضور مدیران، معاونان و یا کارشناسان دستگاه‌های اجرایی به صورت یک برنامه تهیه و وظایف هر سازمان در آن مشخص خواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قم در بخش دیگری از این جلسه گفت: ایجاد ناوگان حمل و نقل اختصاصی برای زائران و گردشگران با امکانات ویژه گردشگری می‌تواند در ارائه ظرفیت‌های بالقوه استان قم به گردشگران تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052301275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha