تلاشگران و نام‌آوران صنعت گردشگری در استان قم تجلیل شدند/ اختصاص کارت اعتباری ویژه برای تبادلات مالی به گردشگران استان قم

همایش تجلیل از تلاشگران و نام‌آوران صنعت گردشگری استان قم با حضور معاون استاندار و به همت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، همایش تجلیل از تلاشگران و نام‌آوران صنعت گردشگری استان قم، روز دوشنبه 23 مرداد 1402 با حضور مقیمی معاون فرهنگی، اجتماعی و امور زائران استانداری، علی عرب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، ارجمندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و برخی دیگر مدیران و فعالان حوزه گردشگری استان، به همت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم در سالن همایش‌های این اتاق برگزار شد.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم در این همایش در  سخنانی از پیگیری استانداری برای اختصاص کارت اعتباری ویژه برای تبادلات مالی به گردشگران استان قم خبر داد.

ابوالقاسم مقیمی با اشاره به راهکارهای افزایش ماندگاری و ارائه خدمات بهتر به زائرین در شهر قم اظهار کرد: یکی از مشکلات زائرین بحث تبادلات مالی است که در این زمینه تعریف کارت اعتباری ویژه گردشگران برای سهولت تبادلات مالی و عدم مراجعه به صرافی‌ها بسیاری از مشکلات آنها را مرتفع می‌سازد.

او با بیان اینکه این کارت همانند کارت اعتباری بانکی خواهد بود و در بدو ورود زائران و گردشگران به استان قم فعال می‌شود خاطرنشان کرد: ارائه این کارت‌ها به زائرین و گردشگران موجب می‌شود که در زمان اقامت زائر و گردشگر در شهر قم از مراجعه به صرافی‌ها و مشکلات و مسائل مرتبط آن جلوگیری شود.

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه این طرح برای گردشگران سوریه‌ای اجرایی شده و رضایتمدی زائران را در پی داشته است گفت: اگر در استان قم ایستگاه‌ها و جایگاه‌های خاص و ویژه گردشگران در مسیر تردد اماکن مذهبی و گردشگری استان ایجاد شود و شرایط ویژه‌ای از حیث نظم در توقف و زمان‌های عبور و مرور و همچنین ویژگی‌های ساختاری مناسب با گردشگران را داشته باشد بسیاری از سردرگمی گردشگران خارجی در استان مرتفع خواهد شد.

او یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت در حوزه گردشگری را دعوت از شرکت‌های بزرگ تورگردانی برای تعریف پکیج‌های اختصاصی مسافرتی استان قم عنوان کرد و افزود: در این راستا شرکت‌های دانش بنیان استان قم می‌توانند ظرفیت خوبی را در اختیار ما قرار دهند و حمایت ما نیز از این شرکت‌های دانش بنیان در قالب تأسیس شهرک پرنیان و استقرار اختصاصی این واحدها با امکانات ویژه در این شهرک خواهد بود.

مقیمی در پایان گفت: استان قم با توجه به ساختار بین‌المللی گردشگری، مذهبی و توریستی می‌تواند به صورت ویژه در برنامه‌های بلند مدت وزارت میراث حمایت شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052301279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha