پیگیری برای تسهیل‌گری در فرآیند صادرات صنایع‌دستی استان گلستان/ شکل‌گیری زنجیره ارزش از پیش‌نیازهای رونق صنایع‌دستی استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی در خصوص تسهیل فرآیند صادراتی محصولات صنایع‌دستی استان در حال پیگیری است و سعی داریم تا با ایجاد ارتباطات و هماهنگی با فعالان صادراتی در کشورهای همسایه، این روند را تسهیل کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز چهارشنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۲ در نشست صمیمی با هنرمندان صنایع‌دستی فعال در حوزه صادرات که در سالن جلسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در ایجاد زنجیره ارزش صنایع‌دستی استان گلستان اتحاد و همگرایی بین فعالان این حوزه است که متأسفانه این همگرایی شکل نگرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: شکل‌گیری زنجیره‌ای به هم متصل از بخش‌های مختلف تولید محصولات صنایع‌دستی از مواد اولیه تا تولید محصول و فروش آن یکی از پیش‌نیازهای رونق صنایع‌دستی استان است که این مهم جز با تعامل، انسجام و هم‌پوشانی بین فعالان صنایع‌دستی رقم نمی‌خورد.

او خاطرنشان کرد: اقدامات و برنامه‌ریزی در خصوص تسهیل فرآیند صادراتی محصولات صنایع‌دستی استان در حال پیگیری است و سعی داریم تا با ایجاد ارتباطات و هماهنگی با فعالان صادراتی در کشورهای همسایه، این روند را تسهیل کنیم.

ساوری در ادامه بیان کرد: یکی از راهکارهای تسهیل صادرات محصولات هنرمندان فراهم کردن زمینه حضور آنان در نمایشگاه‌های خارجی است که برای اولین اقدام با رایزنی با وزارتخانه‌های امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاهی از صنایع‌دستی استان گلستان در کشور ترکمنستان برگزار شد.

او افزود: حداقل تأثیر حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی زمینه‌سازی برای آشنایی هنرمندان استان با سلایق بازار هدف و ارتباط با فعالان این حوزه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در ادامه بیان کرد: این اداره‌کل آمادگی دارد حق بهره‌برداری از یکی از بناهای شهر تاریخی استرآباد (گرگان) را در قالب جمعی حقوقی به فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان واگذار کرده و تسهیلات مورد نیاز برای مرمت بنا را نیز در اختیار قرار دهد.

او در پایان عنوان کرد: در راستای افزایش تعامل فعالان صنایع‌دستی استان و همچنین ایجاد زنجیره ارزش این حوزه، نشست‌های تخصصی در رشته‌های مختلف و همچنین جلسات هماهنگی فعالان حوزه صادرات صنایع‌دستی در استان برنامه‌ریزی و به‌صورت مستمر برگزار خواهد شد.

همچنین هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان در این نشست صمیمی به بیان مسائل و مشکلات خود در حوزه صادرات پرداختند.

پیگیری برای تسهیل‌گری در فرآیند صادرات صنایع‌دستی استان گلستان/ شکل‌گیری زنجیره ارزش از پیش‌نیازهای رونق صنایع‌دستی استان

انتهای پیام/

کد خبر 1402052501381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha