آزمون جامع گردشگری در کردستان برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: هم‌زمان با سراسر کشور آزمون جامع دوره‌های کوتاه مدت گردشگری در استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد شامگاه جمعه 27 مردادماه 1402 در این‌باره اظهار کرد: این آزمون با شرکت 143 نفر در رشته‌های راهنمایان (ایران‌گردی و جهانگردی)، راهنمایان طبیعت‌گردی (اکوتوریسم)، مدیران فنی بند ب دفاتر خدمات مسافرتی و مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری در سنندج برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه آزمون جامع گردشگری هرساله در دونوبت برگزار می‌شود، افزود: دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت و بلندمدت گردشگری در مؤسسات دارای مجوز استان به‌صورت مستمر در حال برگزاری است.

او هدف از برگزاری این آزمون را تربیت نیروی‌انسانی متخصص عنوان کرد و افزود: امیدواریم با برگزاری دوره‌های آموزشی و آزمون‌های تخصصی بتوانیم در راستای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری استان گام‌های جدی و اساسی برداریم.

مهرزاد یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این آزمون، پس از قبولی و دریافت مدارک و مجوزهای لازم، مجاز به فعالیت در حوزه‌های تخصصی گردشگری استان می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052801522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha