تنها موزه مردم‌شناسی و آثار تاریخی چابهار در حال مرمت است

رئیس میراث‌فرهنگی شهرستان چابهار گفت: تنها موزه تلفیقی مردم‌شناسی و باستان‌شناسی در این شهرستان به دلیل ریزش سقف ساختمان موزه در دست مرمت و تعمیر است.

به گزارش میراث آریا، خیرالنسا امیری اظهار کرد: موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی شهرستان چابهار که در محل ساختمان فرمانداری قدیم قرار داشت تنها موزه تلفیقی مردم‌شناسی و باستان‌شناسی در این شهرستان بوده که متأسفانه به دلیل ریزش سقف ساختمان موزه مجبور به تعطیلی این موزه حدود چند سالی شده‌ایم تا بتوانیم کار مرمت و تعمیر آن را انجام دهیم.

او افزود: خوشبختانه با اقدامی که وزارت میراث‌فرهنگی انجام داد این موزه در حال مرمت است در حال حاضر تقریباً حدود ۲ سال است که کار احیای مجدد ساختمان موزه در حال انجام است و برای فاز تکمیلی آن امسال حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده است که انشا الله بتوانیم با این مبلغ آن را راه‌اندازی مجدد کنیم و بتوانیم مانند سال‌های گذشته پذیرای گردشگران باشیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی تصریح کرد: این موزه اواخر امسال یا اوایل سال ۱۴۰۳ حتماً راه‌اندازی خواهد شد و ما منتظر این هستیم که پیمانکار پروژه را به ما تحویل بدهد.

امیری ضمن اشاره به اینکه چنین موزه‌ای درشان سواحل مکران نیست، اظهار کرد: باتوجه‌ به درخواست و پیگیری‌های متعدد و مکرر در تلاشیم تا با کمک منطقه آزاد چابهار موزه بزرگ جنوب استان را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053001709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha