ممنوعیت سفر به دلیل آتش‌سوزی، بلای جان گردشگری بریتیش کلمبیا

منطقه اوکاناگان مرکزی در کانادا، در فصل اوج گردشگری خود پس از ممنوعیت سفر به مناطقی که دچار آتش‌سوزی شده‌اند، هفته‌ها بدون گردشگر خواهد بود.

به‌گزارش میراث آریا، دیوید ابی، توسط نخست‌وزیر بریتیش کلمبیا، معتقد است که این تصمیم برای این گرفته شده است که خیال‌مان راحت باشد که برای خدمه و 30 هزار نفر از ساکنان در سراسر بریتیش کلمبیا که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند، امکانات اقامتی فراهم است.

این دستور که از شنبه تحت وضعیت اضطراری استانی اعلام شد، تا ۴ سپتامبر برای هتل‌ها، متل‌ها، مسافرخانه‌ها، خوابگاه‌ها، پارک‌های RV و اردوگاه‌ها در مناطق مختلف اوکاناگان مرکزی اعمال خواهد شد.  

طبق گفته‌های مقامات این استان، ممنوعیت سفر بر مناطق دیگر تاثیری نمی‌گذارد، اما از مردم خواسته شده است از سفرهای غیرضروری به مناطق مرکزی و جنوب شرقی خودداری کنند تا جاده‌ها را برای عملیات واکنش اضطراری و سایر تخلیه‌های احتمالی باز نگه دارند.

در کلونا، جایی که آتش‌سوزی‌های جنگلی هزاران نفر را مجبور به تخلیه خانه‌های خود کرده است، کسب‌وکارهای کرایه کشتی‌ها درهای خود را بسته‌اند و قایق‌ها و جت‌اسکی‌ها را روی آب راه کرده‌اند.

به گفته یکی از ساکنان قدیمی شهر کلونا، این ممنوعیت باعث شده است خیابان‌هایی که معمولا مملو از بازدیدکنندگان بود، به شهر ارواح تبدیل شود.

*ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 1402053001721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha