موزه منطقه‌ای فارس با تخصیص اعتبار 3هزار میلیارد ریالی تکمیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اتمام پروژه گنجینه امن اشیای تاریخی و موزه منطقه‌ای فارس در صورت تخصیص اعتبار سه‌هزار میلیارد ریال خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن‌نژاد در حاشیه بازدید ایمانیه استاندار فارس از پروژه باغ‌موزه مشاهیر فارس گفت: در صورت تخصیص اعتباری حدود سه‌هزار میلیارد ریال امکان بهره‌برداری از بخش موزه منطقه‌ای فارس و همچنین گنجینه امن اشیای تاریخی پروژه ظرف مدت سه سال وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه پروژه موزه منطقه‌ای فارس با ۶۰ هزار مترمربع مساحت، بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی در حال ساخت کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: مساحت موزه منطقه‌ای فارس ۳۰ هزار مترمربع پیش‌بینی‌ شده و شامل چهار گالری اصلی با مساحت ۱۶۰۰ مترمربع، یک پیش گالری، سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر، سینما تک، آزمایشگاه، نمازخانه، کافی‌شاپ و گنجینه امن اموال است.

او ادامه داد: ساخت موزه منطقه‌ای فارس می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات نگهداری و نمایش اشیای تاریخی و فرهنگی با ارزش را رفع کند، بنابراین نیاز به یک حمایت استانی و ملی است تا بتوانیم این پروژه را به نتیجه مطلوب برسانیم.

محسن‌نژاد از حمایت‌های استاندار فارس در خصوص تسهیل درروند پیشرفت پروژه قدردانی کرد و گفت: در بازدید استاندار فارس از باغ‌موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای و گنجینه  امن اشیای تاریخی مقرر شد تا اعتبار لازم برای ادامه ساخت پروژه تخصیص داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053001737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha