کلنگ پروژه مرمت بافت تاریخی گرگان در هفته دولت به زمین می‌خورد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در جلسه کمیسیون گردشگری گرگان، از کلنگ زنی پروژه مرمت و ساماندهی بخشی از شهر تاریخی استرآباد (گرگان) با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مدیریت شهری گرگان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری عصر روز یکشنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه کمیسیون گردشگری گرگان که با حضور محمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان، بصیرنیا رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، مدیران عامل شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب و مخابرات استان و جمی دیگر از مسئولان در گرگان برگزار شد، گفت: این جلسه از کمیسیون گردشگری شهر گرگان با موضوع مرمت و ساماندهی محور سرچشمه، دربنو و میدان در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد با همکاری دستگاه‌های مرتبط و تأمین اعتبارات لازم، کلنگ پروژه مرمت و ساماندهی محور سرچشمه به دربنو و میدان در هفته دولت به زمین بخورد.

او تصریح کرد: مدیریت شهری گرگان برای مرمت شهر تاریخی استرآباد بودجه خوبی را تخصیص داده است و از هفته دولت مرمت این بافت باارزش آغاز می‌شود تا چهره این بافت تغییر کند.

ساوری گفت: شهر تاریخی استرآباد (گرگان) ۱۵۷ هکتار است که هنوز شناخته‌ نشده و باید رسانه‌ها در حوزه این اثر ارزشمند تاریخی به ما کمک کنند تا مانند سایر بافت‌های تاریخی مطرح کشور آن را معرفی کرده و زمینه ثبت جهانی آن را فراهم کنیم.

کلنگ پروژه مرمت بافت تاریخی گرگان در هفته دولت به زمین می‌خورد

انتهای پیام/

کد خبر 1402053001749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha