اختصاص دو مدرسه در نجف و کربلا ویژه فعالیت‌های دانش‌آموزی در اربعین

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اختصاص دو واحد آموزشی در نجف و کربلا ویژه فعالیت‌های دانش‌آموزی همزمان با ایام اربعین حسینی(ع) خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ستان قم، حجت‌الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم امروز چهارشنبه اول شهریور ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اربعین محور وحدت شیعه و ملت‌های حسینی است و چه بهتر که دانش‌آموزان نقش اصلی این وحدت را به‌عهده بگیرند.

او گفت: از زمانی ‌که استان قم به‌عنوان دبیرخانه مرکزی فعالیت‌های دانش‌آموزی اربعین انتخاب شده، اجرای طرح های نوآورانه و موثر و جامع، سرلوحه امور قرار گرفته است.

امینیان افزود: علاوه بر فعالیت موکب‌های دانش آموزان در مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا، دو مدرسه نیز در نجف و کربلا برای فعالیت‌های دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است.

مسئول دبیرخانه مرکزی فعالیت‌های دانش‌آموزی اربعین تصریح کرد: پرده‌خوانی و روایت‌گری عاشورایی، برگزاری سوگواره دانش‌آموزی عبرات، همایش علمی مجازی اربعین در بستر شبکه شاد و آماده سازی هفته‌نامه‌ای با عنوان «زندگی‌ام حسین» از برنامه‌هایی است که در تمامی آنها محوریت دانش‌آموزان لحاظ شده است، تا فرهنگ عاشورایی مثل همیشه زنده بماند.

او خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه‌ اعزام نخستین کاروان دانش آموزان و هیات های دانش آموزی از طرف کمیته دانش‌آموزی اربعین استان قم و با همکاری معاونت فرهنگی و هنری مسجد مقدس جمکران، روز پنجشنبه دوم شهریور در خانه موزه شهیدان زین الدین قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060100078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha