آغاز انجام پژوهش‌های باستان‌شناسی در پلدشت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو و پلدشت از آغاز انجام پژوهش‌های باستان‌شناسی از محل اعتبارات سفر استاندار آذربایجان غربی در پلدشت خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب اظهار کرد: این پژوهش‌ها توسط گروه باستان‌شناسی دانشگاه بوعلی همدان و زیر نظر علی بیینده و عباس مترجم انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو و پلدشت افزود: هدف از این پژوهش‌ها انجام مطالعات و بررسی‌های میدانی باستان‌شناختی بخش‌هایی از شهرستان پلدشت با هدف شناسایی، مستندنگاری برای تعیین پرونده‌های ثبت ملی و حفاظتی آثار تازه شناخته شده تاریخی و فرهنگی است.

او گفت: تعیین عرصه و پیشنهاد حرایم محوطه‌های مهم تاریخی ثبت ملی شده قره‌تپه، عشق‌آباد با نام محلی مینجیقلی‌قالا، قلعه و مقابر صخره‌ای ورهرام شیدی در بخش مرکزی، تپه‌باشی یوخاری نازیک، تپه قلعه نریمان و تپه قؤچ اوجاقی ترشاب بخش ارس پلدشت بخشی از این پروژه بوده که در نوع خود نخستین فعالیت مطالعات تعیین عرصه و حرایم در این شهرستان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060200142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha