تدوین ظرفیت‌های فرهنگی، نام همدان را بیش از پیش در تاریخ ماندگار خواهد کرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از پیشکسوت گردشگری همدان‌ گفت: ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان تنها با همکاری همه دستگاه‌ها و دست‌به‌دست هم دادن عملی می‌شد که در همدان این اتفاق افتاد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا حمیدرضا حاجی‌بابایی در همایش تجلیل از پیشکسوت گردشگری و رسانه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه پس از ثبت جهانی نام همدان در ردیف نام‌های بلند و پرآوازه در دنیا قرار می‌گیرد و جایگاه خود را در دنیا پیدا می‌کند، گفت: این ظرفیت مهم باید به بهترین نحو به جهانیان شناسانده شود.

نماینده مردم فامنین و همدان در مجلس با بیان اینکه همدان تاریخ بلندی دارد، اضافه کرد: این آسمان در طول تاریخ پر از ستاره بوده و نه فقط برای ایران که برای دنیا مثال‌زدنی است و این تاریخ پرافتخار باید در ذهن کودکان این مرز و بوم نهادینه شود.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه باید کتابی فاخر درباره همدان نگاشته شود تا تاریخ و تمدن این کهن‌ دیار به جهانیان معرفی شود، گفت: با تدوین ظرفیت‌های فرهنگی، نام همدان بیش از پیش در تاریخ ماندگار شده و به دنیا معرفی می‌شود.

در این مراسم محمد فیضی به عنوان پیشکسوت حوزه گردشگری و رسانه در استان همدان تجلیل و جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران نیز از استاندار همدان، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و معاون امور اقتصادی استاندار تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060200154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha