ثبت جهانی همدان حاصل وحدت و انسجام در استان است

استاندار همدان با اشاره به اینکه ثبت جهانی با وحدت و انسجام در استان اتفاق افتاد و نتیجه اقدام مشترکی در سطح ملی بود، گفت: جهانی شدن همدان اتفاق بسیار بزرگی است و با این اتفاق جهانیان به تاریخ کهن همدان سر تعظیم فرود می‌آورند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، صبح امروز در گردهمایی فعالان گردشگری استان گفت: هر سرزمینی باید به داشته‌های خود توجه و افتخار کند و یکی از داشته‌های ما در عرصه فرهنگی تاریخ بلند همدان است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان باید پیشترها به ثبت جهانی می‌رسید، افزود: اقتصاد استان را در کنار پویایی صنعت و معدن باید در گردشگری هم فعال کنیم چراکه هر چه از قدمت گردشگری می‌گذرد بر ارزشش اضافه می‌شود و باید به شایستگی از آن نگهداری و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: زیرساخت‌های گردشگری در استان باید تقویت شوند و خدمات به صورت پکیج کامل به گردشگران ارائه شود تا سبب ماندگاری گردشگر و رونق این صنعت شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه ایرلاین یکی از ضرورت‌های استان است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم این اتفاق عملی شود و پرواز در همدان رونق داشته باشد.

او با اشاره به اینکه مطالبه جدی ما ثبت جهانی هگمتانه بود و هرساله کشور ما فقط یک سهمیه دارد و نباید اجازه سوخت شدن این سهمیه را می‌دادیم، افزود: دستگاه‌ها در همدان همکاری بالایی داشتند و از تمام آن‌ها تشکر می‌کنم.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: استان ما از نظر جاذبه‌های گردشگری غنی است و گردشگری همدان دو بال اصلی هگمتانه و غار علیصدر را داراست.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060200155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha