برای صیانت از جایگاه هرمزگان باید استانداردها را ارتقا دهیم

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: برای حفاظت و صیانت از دو عنوان جهانی بندرعباس شهر خلاق صنایع‌دستی و بندر خمیر شهر یادگیرنده نگاه همه‌جانبه همراه با علم و دانش را می‌طلبد و باید استانداردها را ارتقا دهیم.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان محمد محسنی با بیان این مطلب گفت: عناوین جهانی موضوعی نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم چرا که برای نگه داشتن عناوین جهانی در دنیا تلاش و کوشش می‌شود و جایگاه این عناوین ارتقا داده می‌شود.

او با اشاره به اینکه سطح و سطوح حوزه های خدماتی، رفتاری و کارکردهای اجتماعی و سایر مولفه هایی که برای گرفتن عناوین جهانی تأثیر گذار است، افزود: با همین شاخص‌هایی که عناوین داده شده قطع یقین کشورها، استان‌ها و شهرهای پیش‌رو و فعال در حوزه صنایع‌دستی درصدد هستند که این عناوین را از آن خود کنند.

محسنی ادامه داد: لذا تمام مولفه‌ها، شاخص‌ها و استانداردهایی که جز ارکان و اجزا تشکیل دهنده عناوین ملی و جهانی هستند را نه تنها باید حفظ، بلکه باید آنها را ارتقا دهیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با بیان اینکه در سال‌های بعد که ارزیابی شویم قطعا با شاخص‌ها و استانداردهای محکم‌تر و کامل‌تری مواجه خواهیم بود، اظهار کرد: اگر با همین شاخص ها و استانداردهایی که چندسال قبل این عناوین را به دست آورده.ایم بخواهیم برای این عناوین رقابت کنیم، قطعا عقب خواهیم افتاد و شهرهای دیگر جای ما را خواهند گرفت.

او افزود: موضوع تقویت و ارتقا شاخص‌ها باید جز ضرورت و توجه ویژه مسئولان و مدیران شهری، فرهنگی و حوزه اجتماعی سکونت‌گاه‌های شهری قرار گیرد.

محسنی ادامه داد: بخصوص شهر بندرعباس که دارای عناوین مختلفی اعم از تجاری، اقتصادی، گمرکات و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را داراست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: مدیران شهری و ساختارهای اجتماعی باید کمک کنند تا نه تنها عناوینی که تاکنون کسب کرده‌ایم حفظ و صیانت شود بلکه برای دستیابی به سایر عناوین و اعتبارات جهانی که حق مردم، فرهنگ، تمدن و تاریخ استان و شهر بندرعباس است، تلاش کنند.

او با اشاره به اینکه در تمام عرصه‌های بزرگ جهانی همیشه استان هرمزگان نقش بزرگ و سازنده ای داشته است، بیان کرد: لذا مدیرانی که در حوزه های شهری، اجتماعی و فرهنگی استان قرار دارند باید ببینند که روبرویشان یک تاریخ غنی و قوی قرار گرفته که سازنده این تاریخ ملت و مردم و افرادی که دراینجا زندگی کرده‌اند، هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060300175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha