ضرورت بهره‌گیری از ایده‌های جدید در گردشگری خوزستان/ لزوم ایجاد شهرک‌های سلامت در استان

استاندار خوزستان با بیان این‌که در حوزه گردشگری استان نیازمند ایده‌های جدید و قابل اجرا هستیم گفت: آماده‌ایم تا موانع را از سر راه سرمایه‌گذاران این حوزه برداریم.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، نشست هم‌اندیشی و رفع مشکلات فعالان اقتصادی حوزه گردشگری خوزستان دوم شهریورماه 1402 باحضور علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان، راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، تبار قریب سرپرست واحد سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی خوزستان و جمعی از فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در ابتدای این نشست حضور گردشگران در کشور را ارزشی فرهنگی دانست و اظهار داشت: بخش گردشگری  موجب رونق سایر بخش‌ها ممکن است باشد؛ بنابراین باید به این حوزه توجه بیشتری داشته باشیم.

حسینی‌محراب بیان کرد: سایر کشورها برای این‌که به مقصد گردشگری تبدیل شوند، تلاش بسیاری می‌کنند ما نیز باید همه توان خود را به کار ببندیم تا شاهد رونق این بخش در استان باشیم.

او عنوان کرد: زمانی که گردشگر وارد استان می‌شود، همه امکانات لازم در استان مقصد هم به مراتب ایجاد می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: تأمین امکانات لازم برای حضور گردشگران ضروری است و در این حوزه نیازمند ایده‌های جدید و قابل اجرا هستیم.

حسینی محراب با تأکید بر لزوم ایجاد هم‌افزایی بیشتر میان دستگاه‌ها ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند تا چرخه اداری استان برای مردم آسان شود.

او با بیان این‌که در استان خوزستان به دنبال پیاده‌سازی شفافیت اتوماسیون هستیم و هر دستگاهی باید براساس برنامه دولت، کار الکترونیکی انجام دهد افزود: سیستم اداری ما باید به سرمایه‌گذاران امکان دهد؛ وظیفه داریم از کسانی که می‌توانند سرمایه جذب کنند، حمایت و امکان لازم را برای آن‌ها فراهم کنیم.

استاندار خاطرنشان کرد: مدیران عالی بانک باید کاری کنند که در سیستم شعبات بانکی درخواست‌ها به گونه‌ای ثبت شوند تا اجازه تغییر و تحول توسط افراد وجود نداشته باشد؛ در این صورت درخواست‌کنندگان جدید بانکی هم از دریافت تسهیلات بهره‌مند می‌شود.

او با اشاره به این‌که چهره شهرها باید تغییر کند، تأکید کرد: جاذبه‌های گردشگری در شهرهای استان باید ایجاد شود؛ هم تلاش‌مان را در بخش‌های مختلف صنعت، گردشگری، بازرگانی و… به کار خواهیم بست تا مردم را ثروتمند کنیم و به اقتصاد بین‌الملل کشورهای همسایه برسیم و سهمی در بازارهای منطقه داشته باشیم.

حسینی‌محراب در ادامه ایجاد شهرک‌های سلامت در نقاط مختلف استان را در راستای جذب کردشگر سلامت خواستار شد و گفت: آماده‌ایم تا موانع را از سر راه سرمایه‌گذاران برداریم و تلاش خواهیم کرد تا اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری رخ دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060400187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha