نیشابور، میزبان موزه سیار بین المللی صلح کودک

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور گفت: مجموعه تاریخی فرهنگی خیام و رباط شاه عباسی نیشابور میزبان نخستین موزه سیار بین المللی صلح کودک شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‎ اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، کمال خانی با اعلام این خبر افزود: در روزهای پایانی هفته گذشته انی موزه با حضور در این دو مجموعه تاریخی و فرهنگی برای کودکان شهر نیشابور برنامه فرهنگی اجرا کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور ادامه داد: هدف از حضور موزه سیار بین المللی صلح در این شهرستان آموزش و ترویج فرهنگ صلح به کودکان نیشابوری بود.

خانی تصریح کرد: حفاظت از میراث‌فرهنگی با صلح پایدار محقق می‌شود و کودکان مهم‎ترین نقش را در صلح پایدار و حفاظت از میراث‌فرهنگی خواهند داشت.

او گفت: شعار این موزه سیار «سفر برای صلح» است و منظور از صلح زیست صلح آمیز با خود، خانواده، خویشاندان، خلق جهان و به ویژه میراث‌فرهنگی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور یادآور شد: نیشابور از مهم‌ترین مراکز جمعیتی، فرهنگی، گردشگری، صنعتی و تاریخی شمال شرق ایران به شمار می‌آید و به عنوان یکی از نمادهای تاریخ و فرهنگ ایران مطرح است.

خانی گفت: نیشابور بارها در طول تاریخ  مورد ظلم و تعدی قرار گرفته و از نبود صلح و آرامش آسیب دیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060400254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha