هفته دولت فرصتی برای امیدآفرینی در جامعه است/ از افتتاح واحدهای بومگردی تا راه‌اندازی ۱۰ کوره سفالگری در سراوان

مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: هفته دولت فرصتی ویژه برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی و امیدآفرینی در جامعه است.

به گزارش میراث آریا، علیرضا جلالزایی اظهار کرد: هفته دولت فرصتی ارزشمند است تا مسئولان خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی در جامعه را تببین کنند.

او افزود: همزمان با هفته دولت امسال در حوزه معاونت صنایع‌دستی ۱۰ کوره سفالگری اهدایی از سازمان یونیدو در روستای کلپورگان سراوان و کارگاه حصیربافی شهرستان فنوج با همکاری امور دهیاری با اعتبار بالغ بر ۵میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول افتتاح ۲کارگاه خامه دوزی جلاف و هوشمند در شهرستان نیمروز با اعتبار شخصی بالغ بر ۲ میلیارد ریال را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و ادامه داد: کلنگ زنی و احداث بازارچه سنتی در تالاب لیپار با اعتبار ۱۵میلیارد ریال از دیگر اقدامات در این حوزه است.

او در ادامه به بیان پیشرفت و دستاوردها در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: بهسازی و احداث ساختمان، محوطه سازی و اجرای طرح حفاظتی آبراهه و نقش برجسته های کوه خواجه در شهرستان هامون با اعتبار ۴میلیارد و صدو هشتاد میلیون ریال، آغاز حفاری بخشی از منطقه حوضدار تپه شماره ۲۶ در شهرستان هامون با اعتبار استانی ۱۴۰۰میلیون ریال، آغاز حفاری منطقه چگردک در شهرستان دلگان با اعتبار استانی ۹۰۰میلیون ریال از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت در طول هفته دولت به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان در بخش دیگر سخنان خود به روایت پیشرفت برنامه های هفته دولت در حوزه معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری پرداخت و بیان کرد: افتتاح‌ چهار واحد بوم گردی در سطح استان در شهرستان هامون، زابل روستای کرباسک، ۲ واحد در چابهار روستای رمین از جمله برنامه های در طول هفته دولت است.

او تصریح کرد: افتتاح بوم‌گردی چیکو توسط بخش خصوصی به مساحت ۲۵۰۰متر مربع با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال، افتتاح یک‌ مجتمع گردشگری در شهرستان زاهدان بلوار سرداران شهید به متراژ چهار هزار و ۸۴۸متر مربع با اعتبار ۳۷۰میلیارد ریال، افتتاح بخش تاسیسات اقامتی، مجتمع گردشگری شهرستان تفتان به متراژ ۶۰هزارمترمربع با اعتبار ۱۸۵میلیارد ریال، افتتاح یک مجتمع پذیرایی در شهرستان زابل به متراژ ۱۳هزارمتر مربع با اعتبار ۳۵۸میلیارد ریال افتتاح یک خانه مسافر در شهرستان چابهار لیپار به مساحت ۲۲۰متر مربع با اعتبار۴۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره‌کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان در هفته دولت است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402060500283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha