پلمب یک رستوران ژاپنی در چین به دلیل آسیب زدن به میراث‌فرهنگی

یک رستوران ژاپنی در شهر باستانی تیان‌شوئی در چین، پس از اینکه مقامات شهر متوجه شدند که قوانین حفاظت از میراث‌فرهنگی را نقض کرده است، پلمب شد.

به‌گزارش میراث آریا، این رستوران در یک خانه قدیمی با حیاط مرکزی قرار داشت که به عنوان بخشی از یک پروژه بزرگتر برای بازسازی شهر باستانی در استان گانسو بازسازی شده است. با این حال، عملیات بازسازی از میراث فرهنگی این خانه قدیمی محافظت نکرده و مشخص شده است که رستوران تغییراتی در معماری ساختمان ایجاد کرده که به سازه آسیب زده است.

به عنوان مثال، این رستوران بر روی ستون‌های حیاط خانه، دستگاه‌های ثبت اثر انگشت نصب کرده بود که به گفته کارشناسان، ستون‌ها را در برابر آسیب‌های ناشی از آب باران آسیب‌پذیرتر کرده است. این رستوران در حیاط خلوت خانه نیز آشپزخانه‌ای از جنس استیل راه‌اندازی کرده بود که در ساختمان‌های ثبت میراث فرهنگی ممنوع است.

علاوه بر خسارت وارده به خانه، مقامات متوجه شدند که رستوران خطر آتش‌سوزی نیز ایجاد کرده است. این رستوران از اجاق گاز و گاز مایع در آشپزخانه استفاده می‌کرد که در ساختمان‌های میراث فرهنگی ممنوع است.

مقامات تیان‌شوئی قول داده‌اند که اقدامات جامعی را برای اصلاح مشکلات در این شهر باستانی انجام دهند، از جمله انجام بازرسی‌های مربوط به خطرات ایمنی و اصلاح مشکلات، ارائه آموزش در مورد حفاظت از میراث‌فرهنگی به مشاغل و بررسی هرگونه سهل‌انگاری یا تخلف که می‌تواند به این میراث باستانی آسیب وارد کند.

این پرونده توجه را به نیاز به حفاظت از میراث فرهنگی در چین جلب کرده است. در سال‌های اخیر موارد متعددی از آسیب یا تخریب میراث‌فرهنگی به دلیل سهل‌انگاری یا سوءمدیریت مشاهده شده است.

*ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 1402060500307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha